Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Ett år och nio månader.

Av fjaerilssommar - 23 augusti 2013 20:57

Nu har jag blivit kvitt min sommarförkylning och mått något bättre sedan i torsdags förra veckan. Påföljden är att jag är uppe mer dagtid, blir tröttare och sover oroligt och få timmar på natten. Drömmer mardrömmar så jag vaknar och inte kan somna om.. Jag har svårt för att somna på dagen just nu, fast jag skulle verkligen behöva det. Vilar ändå. Jag har inte ork att göra något, så jag har inte gjort mer, bara varit i upprätt läge under fler timmar på dagen.

Vad det ska bero på att jag får sämre balans fast jag känns piggare? Det brukar vara ett tecken på att mitt huvud är för trött. Nu har jag vinglat omkring här hemma redan på morgonen, Du! Jag tror jag har det! Jag har sovit, men för lite när jag vaknar och därför orkar inte mitt huvud med och jag har sämre balans. Den negativa spiralen fortsätter med att när jag inte kan somna matas min hjärna på med fler och fler intryck.
En förbättring som jag känt av sedan jag blodtappats (för hemokromatos) är att jag är mindre dimmig i huvudet, känns klarare i tanken. Men inte mindre trött. Fast jag borde ha blivit piggare och fått mindre ont i kroppen.
Såg på tv igår- "Sveriges bästa äldreboende" och längtade tillbaka till jobbet. Det är sant att jobba med äldre är en gåva, man får så mycket tillbaka. Just nu känns det omöjligt att jag ska kunna jobba, när det blir för mycket med tre personer runt matbordet. Så idag har jag varit lite smådeppad, i min ensamhet.  Aldrig är jag nöjd;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fjaerilssommar - 12 januari 2014 16:11

Jag undrar om man verkligen ska se fram emot att bli ålderspensionär. De verkar ha det så hektiskt. Att man sen kan få säja vad som helst med ålderns rätt (?) det är en annan sida på myntet. Delvis tror jag att det bottnar i att orken blir nedsatt,...

Av fjaerilssommar - 6 januari 2014 14:54

Nu sitter jag här medelålders, sjuk, på väg att bli sjukpensionär pga min hjärninflammation som ledde till hjärntrötthet. Min tillvaro är begränsad till att vila för att orka med det nödvändigaste under dagen. Att ha en någorlunda tillvaro med det so...

Av fjaerilssommar - 4 oktober 2013 09:56

Måste bara få berätta om en sak som jag hakat upp mej på. Min kära svägerska har varit sjukskriven ett par månader runt jul förra året. Hon är ensamstående och bor i en universitetsstad så under några år bodde min äldsta döttrar i samma stad och de k...

Av fjaerilssommar - 5 augusti 2013 22:29

När man blir uppringd på utsatt tid från ex.vis vårdcentralen. När det händer! Idag fick jag vänta tre timmar efter uppgiven tid på att bli uppringd..Nu är jag ändå hemma pga sjukdom men jag vill kunna vila/sova för att bli frisk. Folk som gör...

Av fjaerilssommar - 1 augusti 2013 21:08

Idag så hälsade min 88-årige svärfar på. Lika oförstående över att jag är sjuk som tidigare.Svärfar hade godheten att berätta för mej om en man, yngre än han, som inte kunde gå utan krycka och nu inte kunde köra bil. Det kan hända oss imorgon! sa han...

Ovido - Quiz & Flashcards