Alla inlägg under juli 2012

Av fjaerilssommar - 26 juli 2012 10:47

Nu har jag  för vilken dag i ordningen vaknat upp tidigt och sitter ensam. Oturen har först gjort att telefonen varit obrukbar i nästan tre veckor och sedan när den fungerar så blir jag förkyld och tappar rösten.

Mina barn sover. Kanske lika bra för de är vana att mamma plockar bort efter dem, oavsett. Skitungar!

Det spelar ingen roll om jag är sjuk och har feber, ligger jag så blir jag överöst av saker som är akuta NU! Jag mäste få en ny säng! Men Hallå!

Nästa som rusar in är gubben och det är omöjligt att förstå att jag vill vara i fred- jag är sjuk!

Jag vill ligga ner! Jag har feber! Jag kan inte prata för jag har tappat rösten!

När jag förklarat 5 gånger varför vi inte kan köpa en sån madrass till sängstommen vi har så får jag börja om igen.

Det tog ÅTTA GÅNGER- jag blir tokig! Inte konstigt att rösten varit borta i en vecka nu.

Skillnaden mellan en resårmadrass och en skummadrass.

Varför man inte behöver köpa en resårmadrass och en skummadrass.

Vi har haft en skummadrass i den sängen förut och den är inte gjord för en resårmadrass.

Arrgh!

Bara att åka till stan ändå. Inköp av skummadrass. Visar sej att sängbottnen har gubben använt till annat. Varför vi var tvungna att skynda oss in en lördag då är för mej en gåta? Nya inköp på måndag av sängbotten.

Nu börjar jag undra om det hade varit klokare att köpa en resårmadrass direkt? Då slutsumman skenar iväg.

Jag är sjukskriven och pengarna är inte många på kontot. Gubben har inget fast jobb heller. Men yngsta dottern i tonåren hon får bara större krav för varje vecka. Nu har någon tydligen vaknat. Bäst att gå.

De undrar varför mamma är på dåligt humör??! Fråga mej då om ni kan hjälpa till med nåt!

Kan du dammsuga?  NÄ.. Då får du ta toan! Nää. Helt plötsligt fick jag hjälp med toaskåpet och gubben skriker på kvällen att han tappat trandborsten. Och!? Jag har inte rört den ?! Det finns sex tandborstar som ingen vet vem som rår om. Var har de varit?



Ovido - Quiz & Flashcards