Alla inlägg under februari 2013

Av fjaerilssommar - 28 februari 2013 17:02

Idag känner jag mej lite gnällig. Inte så jag tycker synd om mej själv men bara allmänt deppig över livet. Jag har haft svårt att somna på kvällarna flera gånger nu. Delvis för att jag är orolig över någon av barnen eller ovisshet över något annat. Om jag då dessutom inte går i säng innan jag blivit övertrött så är jag körd. Inatt somnade jag efter halv två. Vaknade kvart i sju. Gick upp men efter att ha varit trafikvakt i ytterdörren för hund och katt så gick jag i säng igen. Sov två timmar till.

Yngsta dottern är förkyld. Hon har mer ont i ryggen och huvudet men medicinen som doktorn skrev ut hjälper henne inte. Hon halkar efter i skolan både pga sin egen sjukdom samt min. Men nu fick vi tag i hennes lärare som hon mailade för en vecka!? sedan, han hade inte kommit ihåg att skicka svaret utan det blev kvar i utkorgen. Så det löste sej.

Funderar hur jag ska få ett mer innehållsrikt liv? Det blir så tråkiga dagar när man börjar tänka på allt jag inte kan och det jag vill göra. Arbetet som jag kanske inte kommer att klara av igen. Vad ska jag göra då? Kommer jag bara att klara av att jobba 25% i framtiden som de säjer?

Drömmen att kunna köra bil till jobbet och sedan handla på affären innan jag kör hem, den lever!



Av fjaerilssommar - 15 februari 2013 10:53

Sovit dåligt i två nätter. Ligger vaken och grubblar, över livet, framtiden och vad som jag inte klarar av längre.

Efter besök på vårdcentralen så beställde de resa med Reseservice. Väntetid- 1,5 timme. Det går inte!! sa jag. Jag orkar inte vänta så länge.Jag ringer min man. Han hämtade mej och jag fick komma hem en timme snabbare än med taxi.Då var jag så vinglig av trötthet att jag hade problem att hänga upp min jacka. Stöp i säng. Sov två timmar och en kvart.

Tror ni inte att då hade Reseservice inte avbokat min hemresa som de sagt, utan taxin letade mej och ringde och sökte mej. Jag ringde detta Reseservice, som snart har förkortat mitt liv med flera år, och frågade om min resa stod kvar?

-Jodå.

-Men den blev ju avbeställd?! Jag sa till kvinnan i telefon att jag vill inte stöta mej med taxi eftersom jag är i beroendeställning av dem. Nu måste ju jag ringa och be dem om ursäkt!

- Nä, det ska vi göra! Men de får betalt för framkörning och att de letade dej ändå.

S-U-C-K        Hon lät trovärdig, så jag hoppas hon ringde taxi.

Nästa orosmoment:

Min dotters bokklubb. Avbeställde ett paket i november och sen blev det sej inte likt. Inget månadsbrev kom, kunde inte avbeställa nästa eftersom minnet sviktar. Paket i brevlådan. Kontakt med företaget. Skickar retursedel. Nästa månad- paket. Va?! Nej, jag hade inte sett/fått månadsbrevet eftersom det låg i det oöppnade paketet! Dumma hjärna!!

Mailar igen. Avbeställer nästa paket direkt och säjer upp prenumerationen.

Nästa månad igen. Paket!?

Aaargh!

Ligger vaken. Mailar två mail inom ett dygn om samma sak. Fungerar mailen?

Ringer till slut, fast jag bara gråter idag.

Kvinnan på förlaget säjer upp prenumerationen och skickar två retursedlar. Tack!

Jag vet inte hur man gör för att returnera annars. Min hjärna kopplar inte ihop det.


Beställt paket förra helgen från en postorderfirma. Leverans 3-5 arbetsdagar. Men det betydde plus postens leverans 3-5 dagar.. När ska jag till stan igen? Varför i himmelens namn kan inte brevbäraren få leverera paket? Förr fick de det men de har väl bytt namn på linjen så det inte är lantbrevbäring längre.


Jag är nog Negativa klubben idag.

Min dotter säjer att världen är inte anpassad efter personer med handikapp.. Kognitiva gruppen kommer nog att kunna ge mej hjälp. Höra vad de andra gör och diskutera lösningar. (Hon är klok, min dotter)


Ovido - Quiz & Flashcards