Alla inlägg under januari 2013

Av fjaerilssommar - 21 januari 2013 14:29

Jaha. Tydligen har jag haft annat, förhoppningsvis roligare för mej. Länge sen sist!

Neurorehab- efter ett års sjukdom bekräftelse! Virusencephalit som gett hjärntrötthet.

Jag kommer att kunna bli bättre i upp till fem år efter insjuknande men sen är det status oförändrat..

Min inriktning nu är att lära mej hantera det.

Framtidsutsikter?

Arbete- kanske kommer att klara jobba 25% i Framtiden

Mående- måste lära mej hantera de begränsade resurser jag har av den energi som hjärnan behöver.

Alla intryck hörsel,syn och även att hålla balansen tar energi.

Därför:

Balansövningar dagligen. Ny sjukgymnast, min gamla har blivit sjuk..

Vila. Tyst och mörkt, dagligen innan jag blir trött.(Jag själv-en dålig chef och ännu sämre anställd.)

Kurator- för att bena ut mitt liv. Hon är oxå sjuk.

Sjukskriven månaden ut. Ny kontakt snart med doktorn..

Ringde och kollade om min doktor fått remissvar från Neurorehab och det gick ca två månader efter besöket (!?)

förhoppningsvis har hon det då nästa vecka.

Inget nytt från försäkringskassan, hon skulle skicka mej till förtroendeläkaren före jul men det blev uppskjutet till efter trettondagen och det är lika tyst nu.

Så.. Vad händer?

Jag vet inte. Jag tränar, det jag kan. Jag vilar. Jag väntar.

Jag väntar på kallelse tillbaka till Neuro. Väntar på att få kontakt med kuratorn. Väntar på att bli kallad till doktorn för nya prover. Väntar på att åka till förtroendeläkaren. Väntar på att bli bättre..

Ovido - Quiz & Flashcards