Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Lite smått och gott

Av fjaerilssommar - 23 maj 2013 19:27

Inne i en sämre period. Trött, trött. Känner att jag har fått sämre balans igen, hoppas det beror på att jag har en förkylning i kroppen så det snart ger med sej igen eller då är det pga att jag varit i farten för mycket i vår (mest sjukresor). Hittills så har jag varit 5 gånger och tappats för mitt höga järnvärde också och det är slitigt, konstigt att det ska göra av sej så mycket. Men det är klart, bara att sitta i entren och vänta på att få anmäla sej med en hög ljudnivå och ljusbild som också är fel (för mej) och dessutom folk som rör sej hela tiden. Det blir rörigt för lilla huvudknoppen. Sen väntan på mottagningen, samma sak där folk som pratar, fönster som ljuset strömmar in genom och sen hela tiden rörelse omkring mej. Själva tappningen är inte problemet, jag har inte känt av det direkt. Den tar en halvtimme med provtagning före och jag får ligga ner i ett rum med bara en person som sitter bredvid mej och sköter jobbet. Sen är det väntan igen för att få komma mej hem igen. Det brukar bli en timme i samma entre med ingen möjlighet att vila. På med stora mörka solglasögon och peta in öronpropparna så långt det går. Väl hemma så är det bara att lägga sej på sängen. Sist somnade jag med ena handen under mej, vaknade och den var helt bortdomnad. Jag måste ha varit helt utslagen som inte rört mej ur fläcken.

Några positiva saker:

-Förlängningen av sjukskrivningen i 6 månader gav en förlängning av färdtjänst i 6 månader också, doktorn skickade intyget direkt på kommunen så jag behövde inte göra något.

-Vädret! Jag har dessutom lyckats undvika att bränna mej då jag suttit ute.

-Hittade ett gammalt bord i en annons som maken ska hämta imorgon, precis lagom att ställa telefon och radion på och samtidigt stort nog att kunna använda som avlastningsbord eller rent av bakbord med en extra skiva på.

-Köpte dessutom en äldre sängram och kunde lägga extrasängarna i så de kanske ligger skönare våra nattgäster, utan att dynorna glider isär på natten=) Passar dessutom perfekt att ligga i då jag är trött på dagen, ingen telefon som stör.

-Fått tillbaka min gamla sjukgymnast så det blir att ta nya tag! Nu kan de dessutom ha teamträffar med läkaren eftersom de är under "samma tak".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fjaerilssommar - 12 januari 2014 16:11

Jag undrar om man verkligen ska se fram emot att bli ålderspensionär. De verkar ha det så hektiskt. Att man sen kan få säja vad som helst med ålderns rätt (?) det är en annan sida på myntet. Delvis tror jag att det bottnar i att orken blir nedsatt,...

Av fjaerilssommar - 6 januari 2014 14:54

Nu sitter jag här medelålders, sjuk, på väg att bli sjukpensionär pga min hjärninflammation som ledde till hjärntrötthet. Min tillvaro är begränsad till att vila för att orka med det nödvändigaste under dagen. Att ha en någorlunda tillvaro med det so...

Av fjaerilssommar - 4 oktober 2013 09:56

Måste bara få berätta om en sak som jag hakat upp mej på. Min kära svägerska har varit sjukskriven ett par månader runt jul förra året. Hon är ensamstående och bor i en universitetsstad så under några år bodde min äldsta döttrar i samma stad och de k...

Av fjaerilssommar - 23 augusti 2013 20:57

Nu har jag blivit kvitt min sommarförkylning och mått något bättre sedan i torsdags förra veckan. Påföljden är att jag är uppe mer dagtid, blir tröttare och sover oroligt och få timmar på natten. Drömmer mardrömmar så jag vaknar och inte kan somna om...

Av fjaerilssommar - 5 augusti 2013 22:29

När man blir uppringd på utsatt tid från ex.vis vårdcentralen. När det händer! Idag fick jag vänta tre timmar efter uppgiven tid på att bli uppringd..Nu är jag ändå hemma pga sjukdom men jag vill kunna vila/sova för att bli frisk. Folk som gör...

Ovido - Quiz & Flashcards