Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Ödets nyck

Av fjaerilssommar - 18 juli 2013 16:45

Det är svårt att acceptera att orken är så in i bombens obefintlig. Försökte städa undan lite i köket själv idag och tänkte dammsuga golvet då jag torkat av bänken. Men orken tog slut innan jag dammsugit hälften. Sedan fick jag leta igen våran yngsta familjemedlem, hundvalpen, som låg stel av skräck på övervåningen. Vi tog paus från arbetet, han och jag, och satte oss och kramades i gungstolen istället. Naturligtvis så var jag tvungen att gråta över detta grymma öde också. Men..Jag har varit förkyld länge, på fjärde veckan nu och fick kliande utslag som sedan blev vattenblåsor. Första tanken - är det pga denna förkylning eller har jag fått bältros också?! Sjukvårdsupplysningen ville jag skulle ta en allergitablett och se om det gick över. Icke. Fler blåsor idag. Kan vara höstblåsor sa min lillasyster.

Ikväll kommer maken hem efter att ha jobbat borta i veckan. Barnen, tonåringen och de redan utflugna har inte fattat hur illa det är med mej. Egentligen inte så konstigt då jag vägrar inse det själv också.

Typiskt jag är att bränna allt krut på samma gång. Så det ryker när jag är nere på lasarettet en gång i veckan.

Resa 35-40 minuter, väntan i väntrum med ljus och ljud, sedan provtagning och blodtappning ca 30-40 minuter och till sist väntan i entrén på taxi hem. Ännu mer ljus och ljud. Förhoppningsvis hemresa inom en timme.. Resa hem 35-40 minuter igen. Sen är jag knäckt. Men det ska snart vara färdigtappat varje vecka, jag ska ner tre gånger till innan de övergår till varannan vecka och sedan blir det ytterligare mer sällan senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fjaerilssommar - 12 januari 2014 16:11

Jag undrar om man verkligen ska se fram emot att bli ålderspensionär. De verkar ha det så hektiskt. Att man sen kan få säja vad som helst med ålderns rätt (?) det är en annan sida på myntet. Delvis tror jag att det bottnar i att orken blir nedsatt,...

Av fjaerilssommar - 6 januari 2014 14:54

Nu sitter jag här medelålders, sjuk, på väg att bli sjukpensionär pga min hjärninflammation som ledde till hjärntrötthet. Min tillvaro är begränsad till att vila för att orka med det nödvändigaste under dagen. Att ha en någorlunda tillvaro med det so...

Av fjaerilssommar - 4 oktober 2013 09:56

Måste bara få berätta om en sak som jag hakat upp mej på. Min kära svägerska har varit sjukskriven ett par månader runt jul förra året. Hon är ensamstående och bor i en universitetsstad så under några år bodde min äldsta döttrar i samma stad och de k...

Av fjaerilssommar - 23 augusti 2013 20:57

Nu har jag blivit kvitt min sommarförkylning och mått något bättre sedan i torsdags förra veckan. Påföljden är att jag är uppe mer dagtid, blir tröttare och sover oroligt och få timmar på natten. Drömmer mardrömmar så jag vaknar och inte kan somna om...

Av fjaerilssommar - 5 augusti 2013 22:29

När man blir uppringd på utsatt tid från ex.vis vårdcentralen. När det händer! Idag fick jag vänta tre timmar efter uppgiven tid på att bli uppringd..Nu är jag ändå hemma pga sjukdom men jag vill kunna vila/sova för att bli frisk. Folk som gör...

Ovido - Quiz & Flashcards