Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Idag har jag svårt att tänka positivt

Av fjaerilssommar - 18 juni 2013 19:41

Just nu är jag utled på denna hjärntrötthet. Efterhängsen, alltid hängande över ena axeln och lägger sej i allt. Jag har försökt att "göra något" 5 minuter varje dag, som en lätt upptrappning. Första tiden kunde jag torka av köksbänken eller spisen de minuterna. Nu försöker jag plocka gräs runt rabatterna. Vet ni hur långt man hinner på 5 minuter? Nån dag kanske jag kan ta 7 minuterspass men inte alla dagar. Ser ut över gräsmattan och inser ironin med att försöka hinna projektet att plocka för hand.

Idag känner jag att jag inte orkar vara sjuk längre. Blev förkyld, fick feber och ont i halsen. Min son, en sann pessimist, brukar säja att inget är så dåligt att det inte kan bli värre och i mitt fall stämmer det. Huvudvärken ligger i och vägrar släppa taget. Men.. Det blir väl bättre då förkylningen släppt.

Oh,vad jag skulle vilja kunna göra saker! Jag har alltid älskat att plocka bär, men jag har ingen förhoppning att klara av det i år heller. Törs inte göra för mycket igen då det känns som jag just fått markkänning sedan min dimp i våras.

Om jag känner att jag orkar göra något en dag så ska jag ändå ta det lugnt, maxtid på insatsen. Dagar som jag inte orkar göra något ska jag tvinga mej till att göra något ändå. Mina fem minuter med trasan eller sopborsten är i alla fall fem minuter mer än ingenting.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fjaerilssommar - 12 januari 2014 16:11

Jag undrar om man verkligen ska se fram emot att bli ålderspensionär. De verkar ha det så hektiskt. Att man sen kan få säja vad som helst med ålderns rätt (?) det är en annan sida på myntet. Delvis tror jag att det bottnar i att orken blir nedsatt,...

Av fjaerilssommar - 6 januari 2014 14:54

Nu sitter jag här medelålders, sjuk, på väg att bli sjukpensionär pga min hjärninflammation som ledde till hjärntrötthet. Min tillvaro är begränsad till att vila för att orka med det nödvändigaste under dagen. Att ha en någorlunda tillvaro med det so...

Av fjaerilssommar - 4 oktober 2013 09:56

Måste bara få berätta om en sak som jag hakat upp mej på. Min kära svägerska har varit sjukskriven ett par månader runt jul förra året. Hon är ensamstående och bor i en universitetsstad så under några år bodde min äldsta döttrar i samma stad och de k...

Av fjaerilssommar - 23 augusti 2013 20:57

Nu har jag blivit kvitt min sommarförkylning och mått något bättre sedan i torsdags förra veckan. Påföljden är att jag är uppe mer dagtid, blir tröttare och sover oroligt och få timmar på natten. Drömmer mardrömmar så jag vaknar och inte kan somna om...

Av fjaerilssommar - 5 augusti 2013 22:29

När man blir uppringd på utsatt tid från ex.vis vårdcentralen. När det händer! Idag fick jag vänta tre timmar efter uppgiven tid på att bli uppringd..Nu är jag ändå hemma pga sjukdom men jag vill kunna vila/sova för att bli frisk. Folk som gör...

Ovido - Quiz & Flashcards