Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Mitt tråkiga liv

Av fjaerilssommar - 21 juli 2013 12:34

Vissa dagar så mår jag långt ifrån bra. Idag är en sådan dag. Förutom mitt "vanliga" bekymmer med hjärntröttheten så har jag efter en långvarig förkylning nu fått små vattenblåsor på kroppen, lite här och där. Det kliar ibland så infernaliskt! Det har triggat igång min värk i ryggen och i bröstkorgens muskler, så jag känner mej mer död än levande just nu. Men det är väl fel uttryckt. Jag vet att jag lever för det känns i hela min kropp just nu.

Totalt handikappande är det i alla fall. Ingen ork och ingen som helst ljusning i sikte. Idag tror jag på det de sa på Neurorehab att 25% arbete kan jag kanske klara i framtiden, efter en lång vandring tillbaka med en långsam upptrappning av arbetstiden. Med början med 1 timme per vecka eller var det per månad? I alla fall så skulle jag jobba så i nån månad innan jag trappade upp ytterligare. Men just nu jobbar jag i 5 minuters pass, ett per dag, varje dag då jag ska göra nånting. Allt från att torka spisen till att rensa ogräs. Jag tänkte utöka det en dag och dammsuga köket också men det knäckte mej. Det värsta är att det håller i sej så länge. Risken är att jag får nån infektion ytterligare tack vare det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fjaerilssommar - 12 januari 2014 16:11

Jag undrar om man verkligen ska se fram emot att bli ålderspensionär. De verkar ha det så hektiskt. Att man sen kan få säja vad som helst med ålderns rätt (?) det är en annan sida på myntet. Delvis tror jag att det bottnar i att orken blir nedsatt,...

Av fjaerilssommar - 6 januari 2014 14:54

Nu sitter jag här medelålders, sjuk, på väg att bli sjukpensionär pga min hjärninflammation som ledde till hjärntrötthet. Min tillvaro är begränsad till att vila för att orka med det nödvändigaste under dagen. Att ha en någorlunda tillvaro med det so...

Av fjaerilssommar - 4 oktober 2013 09:56

Måste bara få berätta om en sak som jag hakat upp mej på. Min kära svägerska har varit sjukskriven ett par månader runt jul förra året. Hon är ensamstående och bor i en universitetsstad så under några år bodde min äldsta döttrar i samma stad och de k...

Av fjaerilssommar - 23 augusti 2013 20:57

Nu har jag blivit kvitt min sommarförkylning och mått något bättre sedan i torsdags förra veckan. Påföljden är att jag är uppe mer dagtid, blir tröttare och sover oroligt och få timmar på natten. Drömmer mardrömmar så jag vaknar och inte kan somna om...

Av fjaerilssommar - 5 augusti 2013 22:29

När man blir uppringd på utsatt tid från ex.vis vårdcentralen. När det händer! Idag fick jag vänta tre timmar efter uppgiven tid på att bli uppringd..Nu är jag ändå hemma pga sjukdom men jag vill kunna vila/sova för att bli frisk. Folk som gör...

Ovido - Quiz & Flashcards